و القلم ...

پس اى بندگان خدا از خدا بترسید مانند ترسیدن خردمندى که فکر و اندیشه دل او را مشغول ساخته است.

و القلم ...

پس اى بندگان خدا از خدا بترسید مانند ترسیدن خردمندى که فکر و اندیشه دل او را مشغول ساخته است.

استاد سیاوش قمیشی

http://www.ghomayshi.ir/  

 

برای دیدن متن اشعار به ادامه مطلب رجوع کنید.

1 یادگاری

چند تا عکس یادگاری با یه بغض و چند تا نامه

چند تا آهنگ قدیمی که همه دلخوشی هامه

 

آینه ای که روبرومه غرق تو بهت یه تصویر

بارونای پشت شیشه منو تنهایی و تقدیر

 

دست من نیست نفسم از عطر تو کلافه میشه

لحظه ای که حسی از تو به دلم اضافه میشه

 

باورم نمیشه اما این تویی که داره میره

خیره میمونم به چشامات حتی گریم نمیگیره

 

چشمای مونده به راهو شب تنهاییه ماهو یه دل بی سر پناهو و منو خونه

ساعتهای غرق خواب و این منه بی تو خرابو یادت هرگز نمیمونه

 

یادت هرگز نمی مونه

نمی مونه

 

2 بی تو

دو دریچه دو نگاه دو پنجره

دو رفیق دو همنشین دو حنجره

دو مسافر دو مشیر زندگی

دو عزیز دو همدم همیشگی

 

با هم از غروب و سایه رد شدیم

قصه عاشقی رو بلد شدیم

فکر میکردیم آخر قصه اینه

جز خدا هیشکی مارو نمیبینه

 

دو غریبه دو تا قلب دربدر

دو تا دلواپس این چشمای تر

دو تا اسم دو خاطره دو نقطه چین

دو تا دور افتاده تنها نشین

 

عاقبت جداشدن دستای ما

گم شدیم تو غربت غریبه ها

آخر اون همه لبخند و سرود

چشم پر حسادت زمونه بود

 

بی خیال

اشکهایی که بی هوا رو گونه هام میریزه

ابری که از همه خاطره هات لبریزه

دلی که میخواد بمونه تنی که باید بره

حرفی که تو دلمه اما ندونی بهتره

 

بی خیاله حرفایی که تو دلم جا مونده

بی خیاله قلبی که این همه تنها مونده

آخه دنیای تو دنیای دلای سنگیه

واسه تو فرقی نداره دلم من چه رنگیه

 

مثل تنهایی میمونه با تو همسفر شدن

توی شهر عاشقی بیخودی دربدر شدن

 

حال و روزمو ببین تا که نگی تنها رفت

اهل عشق و عاشقی نبود و بی پروا رفت

 

بی خیاله حرفایی که تو دلم جا مونده

بی خیاله قلبی که این همه تنها مونده

آخه دنیای تو دنیای دلای سنگیه

واسه تو فرقی نداره دلم من چه رنگیه

 

4 فرشته

فرشته اومدی از دور چطوره حال و احوالت

یه کم تن خسته راهی غبار رو پر و بالت

 

فرشته اومدی از دور ببین از شوق تابیدم

میدونستم میای حالا تورو من خواب میدیدم

 

چه خوبه اومدی پیشم تو هستی این یه تسکینه

چقدر آرامشت خوبه چقدر حرفات شیرینه

 

فرشته آسمون انگار خلاصه ست تو دو تا بالت

تو میگی آخرش یک شب میان از ماه دنبالت

 

میان میری نمیدونی تو مال آسمونایی

زمین جای قشنگی نیست برای تو که زیبایی

 

تو میری آره میدونم نمیگم که بمون پیشم

ولی تا لحظه رفتن یه عالم عاشقت میشم

 

5 خیلی ممنون

خیلی ممنون این قدر آسون منو داغون کردی

واسه احساسی که داشتم دلمو خون کردی

 

تو که هیچ حسی به این قصه نداشتی واسه چی

منو به محبت دو روز مهمون کردی

 

همه عالم میدونستن که بری میمیرم

اما رفتی و همه عالمو حیرون کردی

 

خیلی ممنون واسه هرچی که آوردی به سرم

خیلی ممنون ولی من هیچ وقت ازت نمیگذرم

 

من حواسم به تو بود و تو دلت سر به هوا

با همه سر به هواییت منو ویرون کردی

 

من که با نگاه شیرین تو فرهاد شدم

مگه این کافی نبود که منو مجنون کردی

 

همه عالم میدونستن که بری میمیرم

اما رفتی و همه عالمو حیرون کردی

 

خیلی ممنون واسه هرچی که آوردی به سرم

خیلی ممنون ولی من هیچ وقت ازت نمیگذرم!

 

6 الکی

من فقط عاشق اینم حرف قلبتو بدونم

الکی بگم جداشیم تو بگی که نمیتونم

 

من فقط عاشق اینم بگی از همه بیزاری

دو سه روز پیدام نشه تا ببینم چه حالی داری

 

من فقط عاشق اینم عمری از خدا بگیرم

این قدر زنده بمونم تا به جای تو بمیرم

 

من فقط عاشق اینم روزایی که با تو تنهام

کاروبار زندگیمو بذارم برای فردا

 

من فقط عاشق اینم وقتی از همه کلافم

بشینم یه گوشه دنج موهای تورو ببافم

 

عاشق اون لحظه ام که پشت پنجره بشینم

حواست به من نباشه دزدکی تو رو ببینم

 

من فقط عاشق اینم عمری از خدا بگیرم

این قدر زنده بمونم تا به جای تو بمیرم

 

7 بن بست

من به بن بست نرسیدم راهمو کج کردم

با تو مشکلی ندارم با خودم لج کردم

 

دنبال راه فرارم از تو نه از این جا

میدونی فایده نداره بسه دیگه رویا

 

تو چرا خسته نمیشه از منه دیوونه

از منی که شبو روزام مثل هم میمونه

 

تو چرا چیزی نمیگی این خودش کابوسه

غصه کم کم جون میگیره دل یهو می پوسه

 

من نمیتونم بسازم خونه رویاتو

حیف پای من بریزی همه دنیاتو

 

من خودم اسیر راهم تو اسیرم میشی

من نمیخوام توی سختی تو کنارم باشی

 

8 بی تو

 

9 کلافه

برو اگه میخوای بری دلت نسوزه واسه من

این جوری که کلافه ای بدتره خوب، دلو بکن

 

بکن دلو از این همه خاطره های روی آب

فکر کن ندیدیم ما همو حتی یه بارم توی خواب

 

راحت برو یه قطره هم گریه نداره چشم من

اشکشاشو پشت پای تو میخواد بریزه دل بکن

 

من که نمیمیرم اگه بخوای تو از این جا بری

چون میدونستم که تو از اول راه مسافری

 

شاید نفهمیدی که من بی اون که تو چیزی بگی

سپردمت دست خدا که بی خدافظی نری

 

غصه راهمو نخور شاید همین جا بمونم

شاید به مقصد رسیدم خودم فقط نمیدونم 

 

10 هدیه

وقتی دستام خالی باشه وقتی باشم عاشق تو

غیر دل چیزی ندارم که بدونم لایق تو

 

دلمو از مال دنیا به تو هدیه داده بودم

با تموم با پناهی به تو تکیه داده بودم

 

هر بلایی سرم اومد همه زجری که کشیم

همه رو به جون خریدم ولی از تو نبریدم

 

هر جا بودم با تو بودم هرجا رفتم تورو دیدم

تو سبک شدن تو رویا همه جا به تو رسیدم

 

اگه احساسمو کشتی اگه از یاد منو بردی

اگه رفتی بی تفاوت به غریبه سر سپردی

 

بدون اینو که دل نم شده جادو به طلسمت

یکی هست این ور دنیا که تو یادش مونده اسمت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد